Ékádaší je den půstu dodržovaný všemi oddanými. Jeho porušení je vážným přestupkem. V jednom měsíci jsou dvě Ékádaší: jedenáctý den po novu a jedenáctý den po úplňku. Ékádaší doslova znamená „jedenáctý den“.
Šríla Prabhupáda obvykle držel na Ékádaší půst tím nejjednodušším způsobem předepsaným v písmech: vyvarováním se obilovin, fazolí, hrachu a dálu. Někteří oddaní jedí na Ékádaší pouze ovoce, někteří pijí pouze vodu a někteří se postí úplně (tomu se říká nirdžala-vrata).
Všichni oddaní se musí na Ékádaší vyhnout následujícím potravinám: všem druhům obilovin (pšenice, rýže atd.), dálu, hrachu, všem druhům bobů, hořčičným semínkům a jejich derivátům (pšeničná mouka, hořčičný olej, sojový olej atd.) a jídlům obsahujícím tyto výrobky. Buďte opatrní při používání koření v prášku. Je-li smícháno s moukou, není možné je na Ékádaší použít.
Ékádaší půst se přeruší příští den (Dvádaší) přijetím prasádam připraveného s obilovinami. Půst je nutné přerušit během stanoveného času. Na data Ékádaší a časy přerušení půstu se podívejte do vaišnavského kalendáře (je dostupný v kterémkoli ISKCONském středisku). Měl by se používat konkrétní kalendář užívaný v ISKCONu, protože výpočet dat Ékádaší a dalších důležitých svátků se může lišit od způsobu výpočtu používaného pandity v jiných sampradájích. Skutečným účelem dodržování Ékádaší však není pouhý půst, ale vyhradit více času naslouchání o Góvindovi a Jeho opěvování. Šríla Prabhupáda doporučoval, aby oddaní, kteří mají dostatek času, pronášeli o Ékádaší dvacet pět i více kol džapy.
Na Ékádaší je také zakázáno holit se a stříhat si nehty.