Skládání poklon je důležitou částí oddané služby, prostřednictvím které oddaný potvrzuje a posiluje svůj odevzdaný postoj. Poklony jsou určeny zejména Nejvyššímu Pánu a Jeho oddaným.
Poklony se skládají tak, že si lehneme břichem na zem čelem dolů nebo tak, že na zem položíme pouze hlavu, nohy od kolen dolů a předloktí (viz nákresy). Při pokloně je rovněž nezbytné slyšitelně vyslovit určité modlitby.
Při vcházení do chrámové místnosti a jejím opouštění se skládají poklony Božstvům. Nabízíme-li cokoliv, včetně poklon, Nejvyššímu Pánu, duchovní mistr je prostředníkem. Proto se při klanění Božstvům pronášejí pranámové modlitby k duchovnímu mistrovi (pro více informací viz Guru a zasvěcení).
Ve všech ISKCONských chrámech je vjásásan (formální vyvýšené sedadlo pro duchovního mistra), na němž je Šríla Prabhupáda buď v podobě obrázku nebo božstva. Při vstupu do chrámové místnosti složíme v souladu s etiketou poklonu nejprve Šrílovi Prabhupádovi a potom Božstvům. Při odchodu to provedeme naopak.
Tulasí-déví se poklony skládají s modlitbou vṛndāyai tulasī-devyai priyāyai atd. (viz část Tulasí). Poklony se tulasí skládají při tulasí-árati a mohou se skládat i jindy.
Skládání poklon oddaným nám umožňuje udělat rychlý pokrok a také pomáhá vytvářet a udržovat mezi oddanými láskyplné vztahy. Je povinností skládat poklony našemu guruovi, když k němu přicházíme nebo od něho odcházíme. Sannjásím je třeba složit poklony přinejmenším tehdy, když je ten den potkáme poprvé. Je pěkné složit poklony všem oddaným – zejména výše postaveným – když je vidíme ten den poprvé.
Guruovi skládáme poklony se zvláštní pranáma-mantrou zmiňující jeho jméno. Ostatním oddaným se klaníme s touto pranáma-mantrou:
vāñchā-kalpatarubhyaś ca kṛpā-sindhubhya eva ca
patitānāḿ pāvanebhyo vaiṣṇavebhyo namo namaḥ
Ve všech ISKCONských střediscích se oddaní ráno po tulasí-árati vzájemně klaní s touto mantrou.
Jsou-li oddanému vzdány poklony, obvykle je opětuje. Ten, kdo je v komunitě oddaných vysoce postavený, nemusí vždy oplácet poklony služebně mnohem mladších. Naopak jim může udělit požehnání a popřát duchovní pokrok. Tato etiketa je dodržována sannjásími a zasvěcujícími guruy.
Pokud někdo řekne vaišnavovi něco nešetrného nebo se vůči němu nevhodně zachová, měl by ihned, jakmile si uvědomí svoji chybu, složit tomuto vaišnavovi poklony a prosit o odpuštění. To je vhodné udělat, i když si myslí, že k němu byl tento vaišnava také nespravedlivý. Takové chování udržuje ve společnosti oddaných posvátnou atmosféru a mír.